piątek, 3 lipca 2015

Covery znanych piosenek warte uwagi.

 https://myspideysenseistingling.files.wordpress.com/2010/11/damon-dancing-baby.jpg?w=490

Wiele znanych piosenek doczekało się swoich coverów. Czasami są to nieudane próby zrobienia czegoś świetnego, jednak dzisiaj wspomnę o tych genialnych wykonaniach utworów, które powstały dawniej, a inni wykonawcy dali im "drugie życie". W niektórych przypadkach cover okazuje się być lepszy od oryginału. Na mojej liście są cztery covery zdecydowanie zasługujące na to, aby je poznać.

1. Enjoy the silence - Anberlin // Oryginał należy do Depeche Mode i jest mi znany odkąd pamiętam. Moja mama była ich fanką, więc już od dzieciństwa słuchałam ich muzyki. Cover odkryłam w serialu Pamiętniki Wampirów i od razu mi się spodobał. Sądzę, że jest trochę bardziej "porywający", od chwili gdy go usłyszałam zdecydowanie stał się moim ulubieńcem, nie mogło go tutaj zabraknąć.

2. Get lucky - Daughter // Piosenka w wykonaniu Daft Punk jest energiczna, idealna do tańca, na imprezę i nie znam osoby, która by jej nie kojarzyła. Można usłyszeć ją chociażby w radio, gdzie (o ile dobrze mi się wydaje) często ją puszczają. Cover w wykonaniu Daughter jest refleksyjny, pełen emocji i porusza serce. Idealny do słuchania przed snem i gdy tylko mamy ochotę na coś spokojniejszego.


3. (I Just) Died in Your Arms - Bastille // Oryginał to hit lat 80, który był i jest bardzo znany przez wielu ludzi. Cover wykonuje Bastille, więc nie mogło być inaczej, skazany na sukces. Gdy pierwszy raz go posłuchałam, przepadłam, przez kolejne dni, a nawet tygodnie, dosyć często go odtwarzałam i zachwycałam się każdego dnia na nowo. Jest energiczny i zdecydowanie ma w sobie to coś!


4. Stay - Thirty Seconds to Mars // Piosenka w wykonaniu Rihanny oczarowała miliony osób. Ja średnio uległam temu trendowi i niezbyt rozumiałam ich zachwyt. Jednak gdy jakiś czas później usłyszałam, że śpiewa ją Jared Leto - zakochałam się w tym utworze. Głos Jareda, ten tekst, a także melodia okazały się pasować idealnie, jakby to on był stworzony do tej piosenki.

Jakie są wasze ulubione covery? A może któryś z powyższych przypadł wam do gustu?

16 komentarzy:

  1. Ulubione covery? Joelene w wykonaniu The White Stripes, Sweet dreams z wokalem pana Mansona, Wicked games Gemmy Hayes i Call me maybe Bena Howarda, który udowadnia że można zrobić coś z niczego XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedyny cover, który ostatnio maniaczyłam to 30 seconds to Mars - Stay :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim ulubionym coverem chyba na zawsze pozostanie Sweet Dreams wykonane przez Mansona. Także Enjoy the silence, w wykonaniu niegdyś mojego ulubionego zespołu Carrion, zasługuje na przesłuchanie, polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja kocham remixy <3
    http://365daysinblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest sporo piosenek, które zostały przerobione. Ale oryginały zazwyczaj doceniają tylko te osoby, które słyszały je (sporo) przed przeróbką. Mi z tych wszystkich oryginałów i coverów podoba się tylko piosenka Rihanny. Tak jakoś wyszło, choć zdarza się, że wolę starszą muzykę od nowych klubowych utworów.
    Pozdrawiam,
    Lina

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam żadnego z tych coverów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami tak jest, że covery są lepsze od oryginałów.
    Mi najbardziej podoba się ten ostatni Thirty Seconds to Mars- Stay, faktycznie jest całkiem niezły.

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie trzymam kciuki. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Często jest tak, że covery brzmią lepiej od oryginału.
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zdecydowanie uwielbiam cover Sweet Dreams, który wykonał Manson. Co prawda nie słucham jego muzyki, ale ta piosenka to mistrzostwo ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam piosenkę Enjoy the silence <3 i cover Anberlin również znam i uwielbiam :) a tej piosenki get lucky nie znoszę, jednak w wykonaniu Daughter jest całkiem fajna :D
    Natomiast o ostatniej piosence nie miałam pojęcia. Myslałam, ze Rihanna śpiewa oryginał xd

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znałam (do teraz) żadnej z tych piosenek oprócz "Stay" Rihanny :) Zgadzam się z komentarzami powyżej,że Manson w "sweet dream" wymiata :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiele z owych anime obejrzałam. Przypomniały mi sie czasy gimnazjum/liceum, kiedy to byłam zakręconą otaku. Wspaniałe xd

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam Hospital Beds w wykonaniu Florence & The Machine. W oryginale śpiewa ją Cold War i też jest świetna, ale to cover poznałam najpierw i może stąd ta miłość.

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam pierwszy cover i rzeczywiście jest on świetny. Dodałabym jeszcze do tej listy 'Careless whisper', cover utworu George'a Michaela nagrał zespół Seether ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jared i Bastille baaaardzo na tak! cover nagrany przez Anberlin też kiedyś męczyłam w kółko :>

    OdpowiedzUsuń